Sayfalar

20 Şubat 2013 Çarşamba

Son Moda

Son Moda

   Yaşamak için çok gerekli olan yani temel ihtiyaç olarak belirtebileceğimiz konuların sonrasında, önem sırasına baktığımız zaman sosyalliği, kişiler arasındaki etkileşimleri, kendi zevklerimize ve farklı kişilerin de zevklerine verilen önemleri ve bunlar gibi farklı ekstren durumları içeren bir liste karşımıza çıkar. Bahsetmiş olduğumuz türdeki konuların aslında tek kademeli olarak değil de aşamalı bir şekilde ele alınması gerektiğinden bahsetmemiz gerekir. Yani ilk seferde bakıldığı zaman temel ihtiyaçtan daha ziyade bir hobi ya da zevk unsuru gibi durabilen ürünlerin aslında kullanılma sebeplerinin zaruri ihtiyaçlardan dolayı olduğunu rahat bir şekilde görebiliriz. Dolayısıyla da bu ihtiyacın ilk olarak gerçekten de gerekli bir ihtiyaç olarak kullanılmaya başlamasından sonra, zamanla teknolojide görülen gelişmelerin, gelişen zevk dünyasının ve bunlar gibi faktörlerin etkisiyle birlikte bir görsel zevk unsuru haline dönüştüğünden söz edebiliriz. Bahsettiğimiz durumun en başından beri süre gelen olgularla en paralel şekilde örtüşen konu olarak modayı gösterebiliriz. Şüphesiz ki herkes bir kez bile olsa duymuştur bu kavramları, moda, son moda ürünleri, yeni moda elbiseler vs...












   Peki ya nedir bu son moda? Gerçekten de bir hobi unsuru mudur yoksa temel bir ihtiyaç mıdır? Biraz önce yazımızda bahsetmiş olduğumuz aşamayı bu noktada çok rahat bir şekilde gösterebiliriz. Son moda diye isimlendirilen giyim ürünlerinin direkt olarak ihtiyaç haliyle ortaya çıktığını söyleyemeyiz. Fakat bu tür kavramlar en temel ihtiyaçlarımız arasında olan giyinme konusunun tarihsel olarak şekillenmesi ile şu andaki haline ulaşmıştır. Yani aşamalı düşünmeyi gerçekleştirdiğimiz zaman bu konunun aslında insan hayatı için çok büyük öneminin olduğu, temel ihtiyacımız olan giyinme ile doğrudan ilişkili olduğu için bu konunun da bir temel ihtiyaç olduğunu belirtebiliriz.  Her şeyden önce bu moda kavramı en çok giyinme kategorisiyle gelmektedir gündeme. Bunun neticesinde de sürekli olarak üretimi yapılan ve güncel zevklere göre son moda olarak nitelendirilen kıyafet türleri gerek bayanların gerek de erkeklerin iç giyim, özel giyim ve normal giyim gibi farklı soluklu ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamaya çalıştığı için, çok kritik bir öneme sahiptir.

Moda Evi

Moda Evi

   İnsanlar temel ihtiyaçlarından sonra rahat yaşamaya, hayatın güzel yanlarını simgeleyen olgulara ve bu olgularla olabildiğince etkileşim içinde olmaya çok büyük gayret gösterirler. Dünyanın refah seviyesi düşünüldüğü zaman herkesin olmasa da birçok insanın bu konularla iç içe olduğunu çok rahat bir şekilde ifade edebiliriz. Hızla gelişen dünyada ilerleme gösteren giyim eşyaları, zevk dünyası, yeni ve farklı görünümlerle karşımıza çıkmış yapılar olabildiğince takip edilmeye gayret gösterilir. Fakat öylesine büyük bir değişim ve gelişimden bahsediyoruz ki söylemiş olduğumuz bu oluşumların tamamını kontrol edebilmek hiç ama hiç kolay değildir. O yüzden tüm bu kategorilerin hepsine odaklanmak yerine sadece bir iki tanesine odaklanıp onları en iyi şekilde takip edebilmek genel olarak insanlar tarafından tercih edilen bir durum olarak karşımıza çıkmaktadır. 







   Bu tercih edilen grupların en başında da değişim ve gelişimin en çok yaşandığı, sürekli yeni ürünlerin piyasaya sürülüp insanların beğenisine sunulduğu giyim kategorisidir. Bu durum doğal olarak sadece giyimde gelişmeler oluyor, yeni sezon ürünleri ortaya sürülüyor gibi bir düşünceyi de beraberinde getirmiştir. Hatta moda kavramının sadece giyinme konuları ile birleştirilmesi sonucu büyük yanlışlıklar yapılmıştır. Oysaki bu durum hiç de böyle değildir. Çevremizde görmüş olduğumuz sayısız ürünün belirli bir modaya hizmet ettiğini görebiliriz. Güncel sürümleri üretilmeye devam eden her çeşit beyaz eşyayı, giyim ürününü, elektrikli aletleri ve daha birçok, sayısız ürün grubunu bu moda akımının içine alabiliriz. Tüm bu takipleri daha net yapabilmek ve yeni jenerasyona en uygun markalarla ürünlerini görebilmek için bir moda evi takip edebiliriz.
                
   Moda evi temel amaç olarak bu ihtiyacı karşılayabilmek, insanlara en iyi hizmeti verebilmek adına kurulmuş olan yapılardır. Moda evi ismiyle bağdaşık çalışmalar yürütmektedir. Ev tekstiline beyaz eşya gruplarına ve diğer tüm teknolojik ürünlere moda açısından bakılmaktadır. Sonrasında da bir evde bunların bir arada olabileceği en hoş, modaya en uygun düzenlemeler yapılmaktadır. Bu düzenlemelerle sürekli değişen ve insanlara en yeni moda ürünlerini sunan moda evi, bu yapısı sayesinde bu konuya önem veren kişi ya da çiftlere fikir verme açısından çok büyük yararlar sağlamaktadır.

15 Şubat 2013 Cuma

İç Çamaşır

İç Çamaşır

   Giyim konusu insanlık için hiç şüphe etmeden ifade edebiliriz ki bu konuyu en temel, hayatı önem taşıyan ihtiyaçların, oluşumların ilk sırasında yer bulmaktadır kendine. Zaten böyle bir sıralama yapacak olursak da yine aynı şeyleri görmek mümkün olacaktır. Yani ifade etmeye çalıştığımız bu listede çok hayatı bir takım konudan sonra giyinmenin geldiğini söylemek hiç de yanlış bir yaklaşım şekli değildir. Zaten giyinme konusunu da çok farklı şekillerde ele alma şansımız ve ve ele almanın sonrasında hayati önemi bu bahsetmiş olduğumuz konu için de söylemek oldukça mümkün bir konudur. Zaten insanlık tarihi ile giyinme konusu eğer ki şöyle periyodik olarak yan yana getirilirse zaten söylemiş olduğumuz her şey en açık haliyle gözler önüne serilecektir.

   Çünkü bahsetmiş olduğumuz bu giyinme konusu her zaman insanlık için varlığı geçerli olan üç vazgeçilmesi pek de mümkün olmayan bir yapıya bürünmüştür. Tarihin hızlı bir biçimde ilerlemesi giyim konusunda da ciddi anlamda değişimleri beraberinde getirmiş, tüm bu olguların sonucunda giyim konusu günümüzde hem çok temel bir ihtiyaç haline gelmiş hem de bunun yanı sıra ayrı bir konu olarak ciddi anlamda ticari bir potansiyel haline dönüşmeyi başarmıştır. Fakat hangi bölgeden ele alırsak alalım giyim konusunun özellikle de bu alanda çok önemli bir yere sahip olma özelliği taşıyan iç çamaşır kategorisinin çok kritik varlığından söz etmek mümkündür. Evet, biraz önce iç çamaşır modelleri olarak verdiğimiz örnekte de çok açık bir şekilde karşımıza çıktığı gibi giyim kategorisi öylesine geniş alanlara ve insan ihtiyaçlarına cevap verme gücü olan bir olgudur ki alt kategorilerini dahi başlı başına çok ayrı yerlere koymak mümkündür. Tüm bu söylediklerimizi sadece tek bir örnek dahi tüm çıplaklığı ile gözler önüne sermeyi en iyi şekilde başarmaktadır. Giyim ürünlerinin en önemli alt kategorisi olarak tanımlamasını yapmış olduğumuz bu iç çamaşır modelleri, sadece görselliği ile ya da yine sadece nasıl bir kullanım şeklinin olduğu gibi konular ile dikkat çekmez. Bu noktada iki konu üzerinde de aynı anda durmak gerekir. Çünkü bazı istisnalar haricinde neredeyse tüm iç çamaşır modelleri bünyesinde aynı olgunun hakim bir havasının olduğunu ifade etmek hiç de zor bir yaklaşım olmayacaktır. Öyle ki iç çamaşır zaten tüm bu söylediğimiz özellikleri bünyesinde barındırması sonucunda belirli kriterler kazanmayı başaran ürün grupları arasında yer bulmaktadır kendine.

11 Şubat 2013 Pazartesi

Yeni Moda

Yeni Moda

   Ülkemizde son 30 ya da 40 yıllık süreç içerisinde etkisini iyice göstermiş olan yeni moda isminde bir oluşum hemen hemen artık her an karşımıza çıkabilecek bir potansiyele kavuşmuştur. Bu terimin sık sık kullanılmasındaki amaçları incelediğimiz zaman karşımıza ilk gelen durum hiç şüphesiz ki ticari kaygı olur. Giyim sektörü her ne kadar insanların giyinmelerine, görünümlerine hizmet eden bir sektör olsa da bu devasa büyüklükteki potansiyelin gücünü koruması hatta belirli bir ivmeyle büyümeye devam edebilmesi için söylemiş olduğumuz gibi bir takım akımların meydana getirilmiş olması şart olarak görünmektedir. Bu durum olmasa zaten giyinme konusunda çok düşük kalitelerde kalırdık ve insanlık tarihi bu önemli olaydan mahrum kalırdı.





  İnsanların görünümlerine, kılık kıyafetlerine verdikleri o büyük önem ortadadır. Dışarıya çıkarken yada herhangi biri ile buluşacağında bazen saatlerce hazırlanıldığı zamanlar olur. Hele ki bu kişi eğer özel biriyse görünüme verilen önem ve buna paralel olarak da harcanan süre muazzam seviyede artmaktadır. Bu olaylar bize giyinmenin insan hayatına olan doğrudan etkilerini gösterir. Zevklerine, başkalarına karşı görünümlerine ve aynada kendi görünümlerine böylesine önem veren biz insanlar için de bu yeni moda akımından etkilenmemek kaçınılmaz hale gelmektedir. 

   Sürekli gelişmekte olan zevk dünyasıyla ve giyim sektörünün kalite olarak büyümesinin birleşimiyle ortaya çıkan ve çeşitli markaların yeni moda ürünler olarak tanımladığı ürün modelleri doğal olarak büyük kitlelerin yoğun bir şekilde ilgisini görmektedir. Bu akımın böyle büyük seviyelere ulaşmasındaki ana etken olarak görünüme verilen önemin ne derece etkili olduğundan, tüm eylemlerin bu önem üzerinden devam ettiğinden bahsettik. Fakat yeni moda akımıyla ortaya çıkan ürün gruplarının yoğun ilgi görmesinin bir başka önemli sebebi daha bulunmaktadır. O da, özellikle bayanlarda çok daha fazla görülen bir durumdur. Bayanların giyinme zihniyetlerini incelediğimiz zaman sadece güzel görünmek her zaman yeterli olmayabilir, bunun yanında farklı bir görünümde de olmak isterler. Bu sebeplerden dolayı da yeni moda ürünleri her zaman takip edilme durumundadır, ancak bu şekilde hep dikkat çekici bir kimliğe bürünülebilir.

Moda Moda

Moda Moda

   Hayatımızda karşımıza çıkma olasılığı olan birçok üründe bir takım gelişim ve değişim süreçleri görülmektedir. Çağın gerekliliklerini yerine getirmek adına bu ürünler sürekli kendilerini geliştirmek, değişen zevk dünyasına paralel olarak üretimler yapmak mecburiyetindedir. Bu durumun olmaması durumunda ise o ürüne gösterilen ilgi bir anda düşebilir, daha da kötüsü firma ismi kalitesini kaybetme noktasına gelebilir. Zaten piyasada var olan tüm şirketler bu konuya az ya da çok dikkat etmektedirler. Verilmiş olan bu önemi anlayabilmek için firmanın üretmiş olduğu en son ürün gruplarını incelemek yeterli olacaktır. Çünkü biraz önce de söylemiş olduğumuz gibi müşteri potansiyelinin geniş kitlelere yayılmasını sürdürebilmek adına çağın getirmiş olduğu çizgiyi yakalamak ve yeni oluşuma giren zevk dünyasına hitap etmek gerekmektedir.





   Bu durumu başka bir söyleyişle herkesin diline moda moda diye dolamış olduğu, her fırsatta karşımıza çıkan durumla da belirtebiliriz. Esasında bu kavram biraz yanlış kullanılmaktadır. Yanlış olduğunu söyleyemez isek bile en azından eksik bir şekilde kullanıldığını çok rahat olarak ifade edebiliriz. Şöyle ki bu şekilde olan konuları biraz daha açıklayacak olursak; herkes moda moda der ama moda aslında nedir, hangi ürün gruplarını içine alır pek fazla bilmez. Günümüzde moda kavramı genel olarak giyim kıyafetleri üzerinden prim görmektedir. Bu durumun bu şekilde cereyan etmesinde hiç şüphesiz ki yazılı ve görsel medyanın etkisi oldukça fazladır. Çünkü herhangi bir televizyon kanalında gördüğümüz moda moda diye herkesin bir şeyler söylediği, ürünlerini tanıttığı ürünleri ekseri olarak giyim ürünleri kategorisinde inceleyebileceğimiz niteliklere sahip olan ürünlerdir. Olay böyle olunca da, doğal bir şekilde moda kavramının sadece giyim sektörünü kapsayan bir etkisi olduğu düşünülmektedir. Oysaki bu durum hiç de böyle değildir.

   Her ne kadar televizyon reklamlarında, internet sitelerinde, mağazalarda ve daha birçok yerlerde moda moda diye bas bas reklamı yapılan ürünler sadece giyim ürünleri olsa da, moda kavramı sadece giyimle sınırlandırılamayacak bir potansiyele sahiptir. Çevremizde görmüş olduğumuz her ürünün eğer geniş kitlelerce kullanılan farklı modelleri mevcutsa bu ürün de moda akımı yaratmıştır ve bunun da reklamlarında moda moda diye bu yargının üzerinde kararlı bir şekilde durmak gerekmektedir.

En Yeni Moda

En Yeni Moda

   Hayatımızda çok önem verdiğimiz konular vardır. Onlar yapılan planlarda hep öncelikli sırayı alır. Öncelikle barınma olmak üzere, beslenme, giyinme ve benzeri gibi ihtiyaçlar yaşamın olmazsa olmazları arasındadır. Bu ihtiyaçlarımıza göz gezdirecek olursak, beslenme ve barınmayı ayrı bir kefeye giyinmeyi çok daha ayrı bir kefeye koymamız gerekir. Çünkü her ne kadar temel ihtiyaç olarak bahsetmiş olsak da iki grup arasında bir takım farklılıklar bulunmaktadır. Barınma ve beslenmenin önem çıtası giyinme ihtiyacına göre bir seviye daha yüksekte bulunmaktadır. Bunun sebebi olarak da barınmadan ve düzenli olarak beslenemeden yaşayamayacağımızı ama bir şekilde üzerimize giyecek bir şeyler bulup onu uzunca zaman boyunca giyebileceğimizi gösterebiliriz. Bu yüzden giyinme ihtiyacını daha özel bir ihtiyaç olarak nitelendirmemiz yanlış olmaz. Tabii ki yapmış olduğumuz bu saptamalar karşımıza gelebilecek en kötü durumdan yola çıkarak meydana getirilmiştir. Genel olarak böyle bir durumla karşılaşmalar pek olmamaktadır. Dünyanın gelişen teknolojisi ve yaşam refahı bölgesel olarak artışlar gösterdikçe insanlar giyinmelerine, görünümlerine büyük özen göstermektedir. Zaten güzel görünmek insanlar için oldukça hassas bir konudur.






   Bir de bu durumun çeşitli görsel medyalarca, reklamlarca en yeni moda ürünleri gibi nitelemelerle göz içine sokulması ilgiyi çok daha farklı bir seviyeye taşıma yolunda oldukça önemli bir etkendir. Bunun yanı sıra her zaman göz önünde bulunan oluşumlarda da karşımıza en yeni moda ürünü olarak tanıtılan ürünler gelebilmektedir. Bir örnek verecek olursak her hafta milyonlarca kişi tarafından soluksuz olarak izlenen bir dizideki kullanılan ve özel olarak reklamı yapılan giyim ürünleri, birden ticari bir potansiyele dönüşür. İnternette, televizyonlarda ve çeşitli birçok mağazada o ürünü en yeni moda ibaresiyle görürüz. Genel olarak böyle bir yapıya sahip olan ürünler, yapılmış olan reklamların da etkisiyle geniş kitlelere ulaşmaktadır. Bir de bu şekilde reklam edilmeden en yeni moda grubuna dahil olmayı başaran ürünler bulunmaktadır.

   Böyle ürünler de genel olarak farklılık arayan insanların tam da aramış olduğu özellikleri piyasaya sürerek bir patlama yaşarlar. Bu şekilde pek fazla reklamı olmadan en yeni moda kategorine dahil olmuş ürün gruplarını incelediğimiz zaman karşımıza en başta bay ve bayan iç giyim ürünlerindeki farklı çizgiler gelmektedir. Bu farklı etkenlerden dolayı da moda ürünleri sürekli yenilenmekte, her oluşumda dikkatleri üzerine çekmeyi başarmaktadır.   

En Son moda

En Son moda

   İnsanlık tarihinde giyinmenin sahip olduğu önemi irdelediniz mi hiç? Esasında ne kadar da önemsiz bir konu gibi duruyor öyle değil mi? Her gün farklı bir şeyler giyiyoruz ya da çıkartıyoruz; öte yandan günlük binlerce yeni kıyafet piyasaya girerken, yine binlercesi de eskiyip atılıyor. Temel bir besin maddesi gibi, ekmek gibi, su gibi hayatımızın sürekli içinde olan giyinme ihtiyacını düşünmediğimiz bir an olabilir mi? En mahrem yerlerden bir tanesi olarak gösterebileceğimiz evlerde bile giyinme ihtiyacı insanın içinde olan bir durum olarak karşımıza çıkmaktadır. Hayatımızda böyle inanılmaz büyük bir öneme sahip olan bu durum üzerinden yapılan ticari çalışmaların, oluşan dev sektörün varlığını doğal bulmak gerekmektedir. Çünkü insanlar biraz önce de söylediğimiz gibi hayatlarının her anında giyinmeye muhtaçtır.







   Durum bu şekilde olunca da insanların ihtiyaçlarını karşılayabilmek adına her gün binlerce çeşit modele sahip giyim ürünleri raflarda yerini almaktadır. Bu piyasa çok ayrıntılı bir şekilde incelendiği zaman giyim sektöründe oluşmuş olan potansiyelin belki normal ihtiyaçların çok ama çok üzerinde olduğu düşünülebilir; esasında bu konuda doğruluk payı yok değildir. Adını bile bilmediğimiz kıyafetler üretilmekte, görünüşü oldukça farklı olan giyim ürünlerin birileri tarafından sürekli olarak giyilmektedir. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda da oluşmuş olan bu ürün yelpazesinin insanların ihtiyacını karşılamaktan çok farklı bir boyuta doğru dönüştüğü düşünülebilir. Bu durumun oluşmasında en büyük etken aslında insanın içinde yatmaktır. Beğenilme arzusu içi sürekli kemiren bir duygu olduğu için doğal olarak da her zaman farklı arayışlar içinde olunur. 

   Talep olduğu için de doğal olarak üretimler tüm hızıyla devam eder. Bir de bu olaya moda kavramı eklendiği zaman artık çok güçlü bir oluşumla karşı karşıya oluruz. Bu olayda en son moda takip edilmek mecburiyetindedir. En son moda olarak piyasaya sürülen bu tür giyim ürünleri, zaman zaman önceki elbise daha birkaç kez bile giyilmeden yenisinin alınmasına zemin hazırlamaktadır. En son moda ürünlerin bu şekilde ürün kullanımı düzensizleştirmek gibi eksileri olsa da, her geçen gün gün zevk dünyası ve teknolojiyle ortaya çıkan ürünlerin insanın gözünü kamaştırdığı gerçeği değiştirilemez. Bu sebeplerden dolayı başkalarına görünüşlerine özen gösteren kişilerin, maddi gücü de yeterliyse en son moda konusunu sürekli olarak takip etmeleri görünüm konusunda onlara oldukça çok artı değer katacaktır.  

Abiye

Abiye

   Günümüzde büyük bir müşteri potansiyeli ve ürün yelpazesine sahip olmuş olan giyim sektörü incelendiği zaman, bu oluşumun büyük bir bölümünün bayan eksenli olduğu hemen göze çarpmaktadır. Bu durumun bu şekilde bir hale bürünmesinde, bayan giyimine, erkek giyimine oranla çok daha fazla önem verilmesinde, değinilmesi gereken bazı ince noktalar bulunmaktadır. Bu noktalara göz gezdirdiğimiz zaman karşımıza ilk çıkan madde hiçbir zaman değişiklik göstermez, hep aynıdır. Belirttiğimiz o madde de bayanların görünümlerine verdiği önemden başka bir şey değildir. Bu durum da doğal olarak sektörün bayan eksenli üretimler yapmasında doğrudan etkin rol oynamaktadır.






   Bayanların giyimlerine, görünümlerine verdikleri bu önem sadece kendileriyle de sınırlı değildir. Genel olarak bir yarış sezmek hiç de zor bir durum değildir esasında. Aynen söylemiş olduğumuz gibi, kendi görünümlerinin oldukça şık ve göz alıcı olması bayanlar için çoğu zaman yeterli olmamaktadır. Buna ilave olarak başka bayanlardan da çok daha şık görünmek istenir. Her ne kadar bu durum pek belli edilmese de aslında tam da bu şekildedir. Hal böyle olunca da bayan giyim ürünleri erkeklere göre almış başını yürümüştür. Her yıl, hatta kimi ürün gruplarında her mevsim moda olarak ortaya çıkan ürünler satın alınarak bu piyasanın sürekli canlı kalması sağlanmaktadır. Bir de bu olaylara belirli zamanlarda giyilmesi için ortaya çıkmış olan, reklamları öyle yapılmış olan ve geçmişten beri o şekilde kullanılmış olan ürünleri rahatlıkla ekleyebiliriz.

   Örneğin bir düğün düşünüldüğü zaman giyilmek için akla ilk gelen ürünlerden bir tanesi abiye olarak çıkar karşımıza. Abiye farklı kumaş modelleri, bayanların üzerindeki zarif duruşuyla birlikte düğün sezonlarının vazgeçilmezlerinin arasında yer almaktadır. Bu noktaya değinmişken, biraz önce bahsettiğimiz durumu, bayanlar açısından düğün sezonunun vazgeçilmez giyim ürünü olan abiye üzerinden de sürdürebiliriz. Böyle toplu mekânlarda da bir şıklık yarışı içten içe kendini belli etmektedir. Düğüne katılacak olan bayanlar üzerinde en güzel duracak rengi ve abiye modelini seçebilmek adına saatlerini, hatta bazı özel durumlarda günlerini bile harcamaktadır. Genel görüntüsüyle olgunluk havası da katan abiye, bu yapısı nedeniyle sadece düğünlerle sınırlı kalmayıp birçok mekânda tercih edilen bayan giyim ürünlerinin başında yer almaktadır.

1 Şubat 2013 Cuma

Bayan iç giyim

Bayan iç giyim

   Yaşamın her alanında karşımıza çıkan konularda mutlaka bir bayan erkek muhabbetine şahit olmuşuzdur. Birbirinden bağımsız yaşayamayan her ne kadar sürekli çeşitli tartışmaları ya da kavgaları görsek de asla birbiri olmadan hayatını devam ettiremeyen iki cins. Evet, tam da bu şekilde söylemiş olduğumuz gibi bayan ve erkek olarak bulunduğumuz dünya içerisinde birbirimizi tanımlayan daha fazlasını söylemek gerekirse birbirimizi tamamlayan bir yapıya sahibiz. Bu da bizlere çeşitli alanlarda farklılıklara gitme ya da erkekler ile bayanların birbirinden belirleyici özelliklere bürünmesi gibi konuların kapısını açmaktadır. Örneğin en basit haliyle ele alacak olursak eğer ki, bu konuda en çok dikkat çeken olgu giyinme ve dolayısıyla da görünme olarak ele alınabilir. Herkesin az çok bildiği gibi giyinme konusunda bayanların erkeklere oranla çok ama çok daha fazla bir üstünlüğü olduğunu çok rahat bir şekilde ifade edebiliriz.

   Zaten mevcut giyim ürünlerine bakacak olursak da yine ele almaya çalıştığımız bu konunun gerçekliği üzerinde hayli kararlı bir şekilde durmuş oluruz. İfade etmeye çalıştığımız bu konuya verilecek gerçekten onlarca örnek çeşidi bulunmaktadır. Bu listeye şöyle bir göz gezdirecek olursak ve buradaki ürün kategorilerine bakarsak bayan iç giyim ürünlerinin yazımızın başından beri ifade etmeye çalıştığımız potansiyeli en iyi ve de en net haliyle gözler önüne serdiğini görebiliriz. Çünkü iç giyim sadece bayanlar için değil aksine bay bayan tüm insanlar için çok önemli bir kritiğe sahiptir. Bunun yanına bir de bayanların o bahsetmiş olduğumuz yoğun ilgisini de koyacak olduğumuz zaman bayan iç giyim konusunun ne kadar derin bir konu ve ürün birikimi olduğu karşımıza çıkacaktır. Elbette ki tüm bu ele almış olduğumuz algılar ile bayan iç giyim konusunun erkeklere oranla daha yoğun kitlelere ulaştığını bunun doğal bir neticesi olarak da fazla bir ürün gamı olduğunu söyleyebiliriz. Fakat burada bir de düzenleme yapmak kritik bir öneme sahiptir. Çünkü erkeklere göre bayanların iç giyimde daha yoğun bir ilgisinin olması, erkeklerin ilgisizliğinden kaynaklanmaz kesinlikle. Bu noktada asıl belirleyici olan faktörün, bayan iç giyim ürünlerine, bayanların zaman zaman aşırı derecede olması suretiyle çok daha fazla ilgi göstermesinin altında yatmaktadır...