Moda Moda
Hayatımızda
karşımıza çıkma olasılığı olan birçok üründe bir takım gelişim ve değişim
süreçleri görülmektedir. Çağın gerekliliklerini yerine getirmek adına bu
ürünler sürekli kendilerini geliştirmek, değişen zevk dünyasına paralel olarak
üretimler yapmak mecburiyetindedir. Bu durumun olmaması durumunda ise o ürüne
gösterilen ilgi bir anda düşebilir, daha da kötüsü firma ismi kalitesini
kaybetme noktasına gelebilir. Zaten piyasada var olan tüm şirketler bu konuya
az ya da çok dikkat etmektedirler. Verilmiş olan bu önemi anlayabilmek için
firmanın üretmiş olduğu en son ürün gruplarını incelemek yeterli olacaktır.
Çünkü biraz önce de söylemiş olduğumuz gibi müşteri potansiyelinin geniş
kitlelere yayılmasını sürdürebilmek adına çağın getirmiş olduğu çizgiyi yakalamak
ve yeni oluşuma giren zevk dünyasına hitap etmek gerekmektedir.
Bu
durumu başka bir söyleyişle herkesin diline moda moda diye dolamış olduğu, her
fırsatta karşımıza çıkan durumla da belirtebiliriz. Esasında bu kavram biraz
yanlış kullanılmaktadır. Yanlış olduğunu söyleyemez isek bile en azından eksik
bir şekilde kullanıldığını çok rahat olarak ifade edebiliriz. Şöyle ki bu
şekilde olan konuları biraz daha açıklayacak olursak; herkes moda moda der ama
moda aslında nedir, hangi ürün gruplarını içine alır pek fazla bilmez.
Günümüzde moda kavramı genel olarak giyim kıyafetleri üzerinden prim
görmektedir. Bu durumun bu şekilde cereyan etmesinde hiç şüphesiz ki yazılı ve
görsel medyanın etkisi oldukça fazladır. Çünkü herhangi bir televizyon
kanalında gördüğümüz moda moda diye herkesin bir şeyler söylediği, ürünlerini
tanıttığı ürünleri ekseri olarak giyim ürünleri kategorisinde
inceleyebileceğimiz niteliklere sahip olan ürünlerdir. Olay böyle olunca da,
doğal bir şekilde moda kavramının sadece giyim sektörünü kapsayan bir etkisi
olduğu düşünülmektedir. Oysaki bu durum hiç de böyle değildir.
Her ne
kadar televizyon reklamlarında, internet sitelerinde, mağazalarda ve daha
birçok yerlerde moda moda diye bas bas reklamı yapılan ürünler sadece giyim
ürünleri olsa da, moda kavramı sadece giyimle sınırlandırılamayacak bir
potansiyele sahiptir. Çevremizde görmüş olduğumuz her ürünün eğer geniş
kitlelerce kullanılan farklı modelleri mevcutsa bu ürün de moda akımı
yaratmıştır ve bunun da reklamlarında moda moda diye bu yargının üzerinde
kararlı bir şekilde durmak gerekmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder