Sayfalar

11 Şubat 2013 Pazartesi

Moda Moda

Moda Moda

   Hayatımızda karşımıza çıkma olasılığı olan birçok üründe bir takım gelişim ve değişim süreçleri görülmektedir. Çağın gerekliliklerini yerine getirmek adına bu ürünler sürekli kendilerini geliştirmek, değişen zevk dünyasına paralel olarak üretimler yapmak mecburiyetindedir. Bu durumun olmaması durumunda ise o ürüne gösterilen ilgi bir anda düşebilir, daha da kötüsü firma ismi kalitesini kaybetme noktasına gelebilir. Zaten piyasada var olan tüm şirketler bu konuya az ya da çok dikkat etmektedirler. Verilmiş olan bu önemi anlayabilmek için firmanın üretmiş olduğu en son ürün gruplarını incelemek yeterli olacaktır. Çünkü biraz önce de söylemiş olduğumuz gibi müşteri potansiyelinin geniş kitlelere yayılmasını sürdürebilmek adına çağın getirmiş olduğu çizgiyi yakalamak ve yeni oluşuma giren zevk dünyasına hitap etmek gerekmektedir.





   Bu durumu başka bir söyleyişle herkesin diline moda moda diye dolamış olduğu, her fırsatta karşımıza çıkan durumla da belirtebiliriz. Esasında bu kavram biraz yanlış kullanılmaktadır. Yanlış olduğunu söyleyemez isek bile en azından eksik bir şekilde kullanıldığını çok rahat olarak ifade edebiliriz. Şöyle ki bu şekilde olan konuları biraz daha açıklayacak olursak; herkes moda moda der ama moda aslında nedir, hangi ürün gruplarını içine alır pek fazla bilmez. Günümüzde moda kavramı genel olarak giyim kıyafetleri üzerinden prim görmektedir. Bu durumun bu şekilde cereyan etmesinde hiç şüphesiz ki yazılı ve görsel medyanın etkisi oldukça fazladır. Çünkü herhangi bir televizyon kanalında gördüğümüz moda moda diye herkesin bir şeyler söylediği, ürünlerini tanıttığı ürünleri ekseri olarak giyim ürünleri kategorisinde inceleyebileceğimiz niteliklere sahip olan ürünlerdir. Olay böyle olunca da, doğal bir şekilde moda kavramının sadece giyim sektörünü kapsayan bir etkisi olduğu düşünülmektedir. Oysaki bu durum hiç de böyle değildir.

   Her ne kadar televizyon reklamlarında, internet sitelerinde, mağazalarda ve daha birçok yerlerde moda moda diye bas bas reklamı yapılan ürünler sadece giyim ürünleri olsa da, moda kavramı sadece giyimle sınırlandırılamayacak bir potansiyele sahiptir. Çevremizde görmüş olduğumuz her ürünün eğer geniş kitlelerce kullanılan farklı modelleri mevcutsa bu ürün de moda akımı yaratmıştır ve bunun da reklamlarında moda moda diye bu yargının üzerinde kararlı bir şekilde durmak gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder